Bezohľadný darebák (Recenzia)

Originálny názov: Cold-Hearted Rake
Vydavateľstvo: Ikar 2017
Séria:  The Ravenels
Diel: 1/4
Počet strán: 344
Žáner:  historical romance

Devon Ravenel má povesť nemravníka, ktorého čaru jednoducho nemožno odolať. Nečakane sa stáva dedičom panstva a titulu. Prestížne postavenie v spoločnosti však ide ruka v ruke s nechcenými povinnosťami. Devon sa tak nevyhne zodpovednosti ani viacerým nepríjemným prekvapeniam. Jeho panstvo sa topí v dlhoch a sídlo obývajú tri sestry zosnulého grófa, mladé dámy bez príjmu a vena. Spoločnosť im robí Kathleen, lady Trenearová, krásna mladá vdova. Jej bystrý úsudok a odhodlanie narazia na Devonovu nebezpečnú povahu. Kathleen vie, že zhýralcovi nemôže veriť, no ich vzájomná príťažlivosť sa nedá poprieť. Devon sa zaprisahá, že urobí všetko pre to, aby mu patrila. Kathleen sa márne bráni jeho prefíkanému zvádzaniu. Dokáže si ho udržať od tela a odolá bezočivému darebákovi?

***

Na historickú knižku od Lisy Kleypas som si musela počkať pekne dlhú dobu. Vydavateľstvo Ikar síce od tejto autorky vydáva knihy pravidelne, ale tie boli zo súčasnosti, čo pre mňa nebolo až takým lákadlom. Keď však ohlásili jej novú historickú sériu o Ravenelovcoch, veľmi som sa potešila. Lisa Kleypas patrí podľa môjho názoru medzi top autorky historických romancí. Doma mám od nej všetky knihy, ktoré doteraz vyšli a všetky sú, samozrejme, prečítané a všetky boli skvelé.

Lisa Kleypas má dar vytvoriť veľmi zaujímavé a sympatické postavy, ktoré Vás hneď dokážu vtiahnuť do deja. Každá postava je svojská a má svoje muchy, z ktorých buď „vyrastie“ alebo vďaka nim dostávame poriadnu dávku vtipu, sarkazmu a irónie. Ak už raz začnete čítať, jej hrdinovia Vás pri knihe dokážu udržať až do poslednej stránky, pretože sa s nimi úplne zžijete a cítite sa ako v 19. storočí v Anglicku. Akoby ste počuli šuchot obrovských nariasených sukní a dupot kopýt na dvore pred sídlom.

V tejto knihe sa stretávame s rodinou Ravenelovcov. Najstarší syn Theo sa ožení s krásnou Kathleen, ale už po pár dňoch manželstva sa stane nešťastná nehoda.  Thea zhodí jeho kôň a on tragicky zomiera. Kathleen ostane sama v ich sídle spolu s Theovými sestrami Helen, a dvojičkami Pandorou a Cassandrou. Dedičom tohto schátralého sídla a priľahlých pozemkov sa stáva Devon. Spolu s bratom sú presvedčení, že čím skôr sa neželaného dedičstva zbavia tým lepšie. Všetko sa však zmení, keď sídlo navštívia a spoznajú 4 mladé dámy, ktoré ho obývajú...

Bolo pre mňa trochu nezvyčajné, že hlavná hrdinka bola vdova. Príbehu to dávalo vážnosť, ktorá bola pri Lise Kleypas trochu nečakaná. Predsa len som pri nej zvyknutá na výbuchy smiechu a veľmi ľahký štýl písania. Netvrdím, že tu to tak nebolo, ale pár stránok som si musela počkať. Preto ma začiatok trochu zaskočil, pretože vdova, ktorá je v podstate neskúsená a zviazaná určitými nudnými spoločenskými pravidlami, nie je môj obľúbený námet na príbeh. Ale napísala to Kleypasová, takže bolo jasné, že to nakoniec bolo super a až na menšie výhrady k správaniu hlavnej hrdinky nemám knihe čo vytknúť. Nevídaným nápadom bolo aj zakomponovanie budovania železníc a s ním spojené zápletky. Oproti pomalému presúvaniu na koni to bolo príjemným urýchlením deja, ktorým si autorka vybudovala základy pre zápletku v ďalšom diely. Mimochodom, ten vyzerá už podľa toho, ako sa to s úbohou Helen skončilo v tejto prvej časti, naozaj výborne a ja sa ho už neviem dočkať.

V prvom diely sme mali možnosť zoznámiť sa s novou rodinou, ktorých osudy budeme môcť sledovať ešte v ďalších troch dieloch. Verím, že si postavy obľúbite tak ako ja, ale myslím, že to inak ani nejde J Nedá mi ešte nepochváliť aj obálku, ktorá je veľmi jemná a elegantná. Pri červenej historickej knižnici majú totiž niektoré vydavateľstvá pravdepodobne pocit, že ide výhradne o erotickú literatúru a tomu prispôsobujú aj obálky. Tu je dôkaz, že opak je pravdou.