Divoká píseň (Recenzia)

Vydavateľstvo: CooBoo 2017
Séria: Monsters of  Verity
Diel: 1/2
Počet strán: 335
Žáner:  fantasy

Vítejte v temném městě Verity, kde najdete všechno, jen ne bezpečí… protože tohle místo ohrožují monstra, která se zrodila z násilí.
Kate touží být tak nemilosrdná jako její otec, který vládne severní části Verity, nechává nestvůry potulovat po městě a vybírá od lidí peníze za jejich bezpečí. Po pěti letech na internátních školách se Kate konečně vrací domů a chce ukázat otci, že je stejně nelítostná jako on.
August chce být člověk. Ale není. Je nestvůrou, která dokáže krást duše pomocí hudby. Jeho otec řídí jižní část města a snaží se chránit nevinné. August je jeho tajná zbraň.
Jejich město je rozdělené.
Jejich město se rozpadá.
A Kate a August jsou jediní, kdo chápou obě strany, jediní, kdo jsou schopní něco udělat. A přitom tak rozdílní… Ale jak se může člověk rozhodnout, jestli bude hrdina nebo zloduch, když je tak těžké rozlišit, co je co?
***

Mám pocit, že takmer každému, kto čítal Divokú píseň, sa kniha veľmi páčila. Niektorých nalákala už samotná autorka, iných zaujímavá anotácia a tí ďalší hľadali len dobrú fantasy. Všetkých nás však spája to, že sa pripájame do neskutočne veľkého radu nadšencov ospevujúcich túto knihu.

Knihy z takýchto napínavých a vydarených sérií by sa mali rozhodne vydávať hneď za sebou. Rozostup medzi jednotlivými dielmi by mal byť maximálne jeden týždeň, počas ktorého rozdýcham všetko, čo sa udialo v tom predchádzajúcom. A potom chcem/potrebujem čítať hneď ďalší diel!!! Autorka si rozhodne vie získať a udržať čitateľovu pozornosť až do samého konca a ešte aj nejaký čas po dočítaní.

Mesto Verity je rozdelené na dve časti. V Severnej časti vládne Callum Harker, ktorý ma na starosti okrem príšer aj svoju neposlušnú dcéru Kate. V Južnej časti vládnu Flynnovci, ktorým pomáhajú tri príšery, jediné svojho druhu – sunajovia. Najmladšia z nich – August, dostane za úlohu sledovať Kate, aby sa tak Flynnovci dostali bližšie k samotnému Harkerovi. Príšery však začínajú byť čím ďalej, tým viac nespokojné a v nebezpečenstve sa neocitá len Kate a August, ale aj ich rodiny a všetci obyvatelia mesta V.

Kategorizácia príšer mi niečím pripomínala Upírsku akadémiu a čítala som u viacerých hodnotení, že aj usmrtenie piesňou, spôsob zabíjania sunajov, bolo v nejakých fantasy knihách už spomenuté. S tým som sa ja zatiaľ nestretla a aj napriek tomu, že niektoré prvky boli už použité v iných knihách, ich skĺbenie a previazanie v Divokej písni je veľmi originálne a nápadité. Celý príbeh je naozaj výborne vymyslený a vyrozprávaný. Zo začiatku som síce mala trošku problém začítať sa, lebo celý svet bol pre mňa v podstate nový a nevysvetlený. Postupne sa to však celé začalo zamotávať a knihu nebolo možné odložiť až po otočenie úplne poslednej strany. Dej mal spád, sršal akciou, romantika bola dávkovaná vo veľmi malých množstvách, čo sa k tomuto príbehu naozaj hodilo a koniec dokázal prekvapiť. Okrem toho, ako čerešnička na torte boli výborne vykreslené postavy. Môžeme sledovať, ako sa s každou ďalšou prečítanou vetou menia, ako rýchlo dospievajú, ako sa učia, čo je správne a čo nie. Čím ďalej som sa v príbehu dostávala, tým mi aj hlavní hrdinovia prirastali k srdcu stále viac a viac. Čo viac si môžem želať? (Aha, jasné, predsa DRUHÝ DIEL, OKAMŽITE! J )

Je síce pravda, že niektorým veciam sa autorka mohla povenovať trochu viac. Ako celé mesto vzniklo, prečo funguje tak, ako funguje, čo sa nachádza za hranicami mesta. Prečo ľudia zostávajú vo Verity aj keď je to tam pomerne nebezpečné. Ako na svet prišli príšery a prečo sú podvolené obyčajným smrteľníkom. Možno sa viac dozvieme v ďalšej časti alebo to je autorkin zámer, nevenovať sa príčinám a zdĺhavým, pre niekoho možno nudným opisom, ale skôr sa sústredí na gradáciu samotného príbehu a kvalitné premyslenie hlavnej dejovej linky. Uvidíme v pokračovaní, na ktoré sa už veľmi teším.

P.S.: Nezabudnite, že na blogu prebieha súťaž. Skvelú 1. cenu venovalo vydavateľstvo Albatrosmedia, ktorému veľmi pekne ďakujem a dúfam, že aj Vám sa táto cena páči tak, ako mne. Zapojiť sa môžete TU.