nedeľa 18. marca 2018

Prečítané za január 2018

Január bol mesiac, kedy som opäť nič nestíhala. Bola som zahádzaná prácou, nevedela som, kde mi hlava stojí, pretože som sa veľmi intenzívne pripravovala na 2-týždňové zaslúžené voľno v teplých krajinách. Voľno to síce bolo, ale aj na dovolenke sme veľa cestovali a spoznávali, takže ani tam toho oddychu a času na knižky veľa nebolo. Napriek tomu sa mi podarilo prečítať v januári 5 kníh a čitateľsky ho hodnotím ako veľmi dobrý zahajovací mesiac tohto roku. Pri výbere kníh som mala šťastie a všetky sa mi páčili. Jednoznačne úplne najlepší bol Diabolik! Ako "najslabšiu", ale stále veľmi dobrú knihu hodnotím Z kostí a inkoustu - ale to len preto, že mala naozaj veľkú konkurenciu.

Diabolik (The Diabolic 1) - S. J. Kincaid

 Absolútna bomba mesiaca (určite bude patriť k naj knihám tohto roka!) a skvelý knižný krok do nového roka. Keď kniha vychádzala, vôbec som nemala v pláne si ju kupovať. Až nadšené ohlasy ma prinútili si ju viac všimnúť a niečo si o nej zistiť. Neodolala som a kniha sa ocitla na mojom vianočnom wishliste a sestra mi ju nakoniec pod stromček darovala. Hneď som ju prečítala a bola som naozaj nadšená. Čítala sa veľmi dobre, nedalo sa od nej odtrhnúť, stále sa tam niečo dialo. Na jednej strane ma sklamalo, že autorka z predpokladanej samostatnej knihy urobila sériu, lebo kniha bola dobre zakončená a naozaj jej nič nechýbalo. Na strane druhej som tak trochu aj rada, že budem mať možnosť vrátiť sa do príbehu. 
Moje hodnotenie: ***** 5/5

Z kostí a inkoustu (Velká knihovna 1) - Rachel Caine 

Od autorky Rachel Caine už u nás nejaké knihy vyšli, ale ja som sa k nej dostala až prostredníctvom knihy Z kostí a inkoustu. Originálna téma, dobre vyrozprávaná, ale nie celkom dotiahnutá. Najzaujímavejším prvkom boli určite samotné knihy a celé fungovanie knižnice a v neposlednom rade prostredie, v ktorom sa kniha odohráva. Som zvedavá, čo prinesie druhý diel, ktorý si určite nenechám ujsť. Viac v recenzií: TU.
Moje hodnotenie: **** 4/5

Hadrový panák (Detective William Fawkes 1) - Daniel Cole
Na dovolenke počas horúcich dní som sa potrebovala nejako schladiť a dobrá krimi je na to ideálna. Hadrový panák znel už podľa anotácie výborne a naozaj nesklamal. Jedno telo a 6 mŕtvol. Spletité vzťahy medzi postavami a ich nevšedné charaktery dodávali knihe záhadnosť a nepredvídateľnosť. Síce som postupne tušila, kto za tým všetkým stojí, ale úplný záver a rozuzlenie ma svojím spôsobom aj tak dokázali prekvapiť. Sledujeme, že nie je všetko vždy len čierne a biele, dobré a zlé, ale môžeme tu vidieť rôzne odtiene šedej a taktiež rôzne stránky ľudskej povahy. 
Moje hodnotenie: **** 4/5

Elita (Selekce 2) - Kiera Cass
Áno, správne. Ja som sa k Elite dostala až teraz. Viem, že s dosť veľkým oneskorením, ale zážitku z čítania to našťastie neuškodilo. Selekciu som si dobre pamätala, možno aj vďaka autorkinmu ľahkému a jednoduchému štýlu, ktorým vytvorila perfektný príbeh. Ako to býva s druhými dielmi, väčšinou sa ich obávam a prinášajú skôr sklamania ako nadšenia. Toto nebol ten prípad a Elita sa mi páčila rovnako ako Selekcia. Možno jedinou výčitkou by bol milostný trojuholník, ale ani ten mi tu až tak nevadil a celkom som sa s ním vedela zžiť. Na jednej strane úžasný princ a na druhej jediný veľmi blízky priateľ z domova. Tiež by som pravdepodobne bola v tomto prípade trochu "schizofrenická".
Moje hodnotenie: ***** 5/5

Magonie (Magonie 1) - Maria Dahvana Headley
Magonie bola pre mňa veľkým prekvapením. Kniha ma zaujala hneď od začiatku predovšetkým obálkou, anotáciu som tým pádom odignorovala, takže som vlastne nevedela, čo mám čakať. Knihu by som rozdelila na dve časti - PRED a PO. Časť PRED predstavuje obyčajný contemporary tragický príbeh, kde máme chlapca a dievča, priateľov, z ktorých jeden je chorý. Citlivo vyrozprávaný príbeh s veľmi svojskými, ale o to viac sympatickými postavami. Časť PO je kúzelným rozprávkovým príbehom, ktorý vás zahreje pri srdiečku a poteší aj v nepriaznivejších a smutnejších chvíľach života. Viac v recenzií: TU.
Moje hodnotenie: **** 4/5

Dúfam, že ste mali aj vy mesiac plný skvelých kníh ♥
Ellie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára